Medische actualiteitenPremium

Philips doet de lamp uit en mikt op gezondheidsmarkt

Gedaan met de lampen van Philips. Het bedrijf zet de activiteit waarmee het groot is geworden, vrijwel stop. Het wil zich volledig toeleggen op de gezondheidsmarkt omdat het alleen daardoor kan overleven.

De nieuwe naam van Philips wordt Royal Philips, een bedrijf dat zich met Health Tech zal bezighouden. Al is dat een zeer ruime definitie: zo wordt de Consumer Lifestyle-divisie met huishoudelijke apparaten zoals koffiezetapparaten en scheermachines er ook in ondergebracht. Het accent zal echter liggen op de Healthcare-divisie met vooral medische apparatuur voor ziekenhuizen en consumenten.


Verdwijnen de lampen dan helemaal? Niet echt. Er komt een apart afzonderlijk bedrijfje dat als Philips Lightening door het leven zal gaan, maar slechts een schijntje zal zijn van wat nu de lampendivisie van Philips is. Het zal ook niet langer de nadruk leggen op de lampenmarkt op zich, als wel op lampenservice zoals de verlichting van grote entiteiten zoals winkelcentra.

Met deze keuze gooit Philips zich helemaal op de gezondheidsmarkt. Vooral op het terrein van de MRI- en CT-scans is er nog behoorlijk wat ruimte, meent de gigant.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Geschreven door Désirée De Poot24 september 2014

Meer weten over

Print Magazine

Recente Editie
24 juni 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine